Generelle spørgsmål

Her kan du læse vores generelle spørgsmål.

Det går meget an på hvilken type affald du har, hvordan forholdene er på adressen og meget mere. Du kan kontakte os på 70702420, så sidder vi klar til at rådgive dig til den helt rigtige løsning.

Ja, vi har de nødvendige forsikringer der skal til for at sikre os som erhvervsdrivende og dig som kunde.

Ja, vi er registreret som affaldsmontør, indsamler og vognmand. Det betyder at vi altid har de nødvendige tilladelser til at bortskaffe dit affald lovligt og miljømæssigt forsvarligt.

Nej, vi udfører desværre ikke flytninger. Vores affaldstaxa er specielt designet til at køre med affald og vores chauffører er ikke uddannet til at foretage flytninger.

Vi afleverer altid affaldet på den mest miljømæssigt forsvarlige metode. Det betyder at vi kører affaldet til, af miljøstyrelsen, godkendte modtageanlæg. Når vi afleverer affaldet hos dem er der en behandlingsafgift på affaldet.

Vi vil altid forsøge at anslå prisen så præcist som muligt, men da en del af prisen er baseret på vægten af dit affald, så kan vi ikke give en fast pris over telefonen.

Det går an på hvilken service du benytter dig af. Du behøver typisk ikke at være hjemme ved container, grab og Junkbag afhentning. Ved affaldstaxa ordrer kan der være tilfælde, hvor der er behov for at du er hjemme.

Vores lastbiler har brug for 3,5 meter i bredden og 4 meter i højden når de kører, og vores kranbiler har behov for 4 meter i bredden og 6 meter i højden når der skal kranes. Derudover kan der være lokale forhold, som gør at vi ikke kan komme ind. F.eks. parkerede biler.

Vi kører alt affald til godkendt modtageanlæg, som står for sortering og miljørigtig bortskaffelse.

Vi har hovedkontor på Amager i København, men vores services er landsdækkende.

Det er vigtigt for os at støtte det lokale liv i hele danmark, derfor benytter vi selv lokale vognmand i store dele af landet.

I dele af landet har vi mulighed for at afhente maling. Dog skal du være opmærksom at våd maling skal bortskaffes som farligt affald/kemikalier.

Affaldet skal anmeldes til kommunen, som anviser hvor dette skal køres hen. Efterfølgende skal modtageanlægget kontaktes og så skal der laves en deklaration/køreseddel. Disse dokumenter skal vi have før vi lovligt må køre med affaldet. Vi hjælper dig meget gerne med alt dette, så du er sikker på at alle regler overholdes.

Du kan altid kontakte os på 70702420, så sidder vi klar til at rådgive dig.

Ja, vi kan godt sørge for den nødvendige dokumentation for bortskaffelse af dit affald. Alt efter hvor mange dokumenter og hvilke dokumenter vi skal sørge for, så vil der være et gebyr. Du kan kontakte os på 70702420, så sidder vi klar til at rådgive dig.

Du kan hente sorteringsguides for de forskellige koncepter i vores “Downloadcenter“. Følg linket og se om du finder hvad du søger. Ellers så ring ind til os og så skal vi nok få guidet dig på rette vej.